講演抄録/キーワード |
講演名 |
2008-06-20 13:00
コータリを用いたP2P型オンラインゲーム方式 ○浅野修太・小林 洋(東海大) DC2008-11 |
抄録 |
(和) |
本稿では,ピアツーピア(peer to peer:P2P)技術を用いた分散型のオンラインゲームの一方式を提案する.本方式では,サーバの負荷を軽減するために,従来のオンラインゲームのサーバで行っていたデータの中継や管理などの一部の処理をP2Pの各ピアで行う.また,従来サーバに記録していた情報の一部を各ピアで共有することにより共有資源として扱い,その管理にはコータリを用いた排他制御アルゴリズムを用いて行う.これにより,途中でプレイヤがゲームから抜けても引き続きゲームを続行することが可能になる.なお,本方式では,セキュリティや課金のために情報管理サーバを設けたハイブリッド型のP2P方式をとる. |
(英) |
This paper presents a method of distributed online game using peer to peer (P2P) technology. Each peer performs a part of disposal which is conducted in an online game server up to now. Coterie is applied to solve a mutual exclusive problem that is caused in this P2P online game. This enables us to continue an online game even though some players abruptly quit this game. A hybrid P2P using an information management server is composed due to avoid improper activities with respect to security and accounts. |
キーワード |
(和) |
オンラインゲーム / 分散処理 / コータリ / 排他制御 / / / / |
(英) |
online game / distributed system / coterie / exclusive problem / / / / |
文献情報 |
信学技報, vol. 108, no. 99, DC2008-11, pp. 1-6, 2008年6月. |
資料番号 |
DC2008-11 |
発行日 |
2008-06-13 (DC) |
ISSN |
Print edition: ISSN 0913-5685 Online edition: ISSN 2432-6380 |
著作権に ついて |
技術研究報告に掲載された論文の著作権は電子情報通信学会に帰属します.(許諾番号:10GA0019/12GB0052/13GB0056/17GB0034/18GB0034) |
PDFダウンロード |
DC2008-11 |