No |
83236 |
標題(和) |
フラクタル画像圧縮法の復号化に関する研究 -カオスゲ-ムアルゴリズム理論の適用と並列化- |
標題(英) |
A study of decoding of Froctal Image Compression -A proposition of application of Chaos Game Algorithm and parallelization |
研究会名(和) |
通信方式&; 画像工学 |
研究会名(英) |
Communication Systems ; Image Engineering |
開催年月日 |
1996-12-12 |
終了年月日 |
1996-12-13 |
会議種別コード |
2 |
共催団体名(和) |
テレビジョン学会 |
資料番号 |
CS96-119 // IE96-88 |
抄録(和) |
近年、情報社会における画像情報の重要性がますます高まってきている。画像情報は情報量が多く、メモリ容量や通信速度の観点からみて実用的に利用するためには、画像圧縮技術が必要不可欠である。現在、静止画像においては、JPEGアルゴリズムによる方法が主流となっている。しかし、これに代わる高能率なアルゴリズムとして、画像に存在する部分的自己相似性に着目した、フラクタル画像圧縮法の研究・開発が盛んである。本稿では、フラクタル画像圧縮法の復号化処理に着目し、カオスゲ-ムアルゴリズム理論を用いた復号化処理の並列化への応用を提案し、その方法を示す。 |
抄録(英) |
In the recently information-oriented society, the information of images becomes more important. The information of images has a large amount of information. In the point of the memory size and the communication speed, we need an efficient image-encoding method. Now, the JPEG algorithm is mainstream of image-encoding method. Fractal Image Compression (FIC) that uses a locally self-similarity in the image has been developed as substitution for the JPEG algorithm. In this paper, we suggest the parallelization of decoding process of FIC using the Chaos Game Algorithm. |
収録資料名(和) |
電子情報通信学会技術研究報告 |
収録資料の巻号 |
Vol.96 No.401,402 |
ページ開始 |
31 |
ページ終了 |
36 |
キーワード(和) |
並列処理 |
キーワード(英) |
parallelization |
本文の言語 |
JPN |
著者(和) |
蔡東生 |
著者(ヨミ) |
サイトウ セイ |
著者(英) |
Cai Dong Sheng |
所属機関(和) |
筑波大学電子・情報工学系 |
所属機関(英) |
Institute of Information Sciences, and Electronics, University of Tsukuba |
著者(和) |
柳瀬篤 |
著者(ヨミ) |
ヤナセアツシ |
著者(英) |
Yanase Atsushi |
所属機関(和) |
筑波大学大学院理工学研究科 |
所属機関(英) |
Master′s Program in Science and Engineering, at University of Tsukuba |