抄録(和) |
コミュニティとは,カスタマ自身が自在に情報通信サ-ビスを利用したり,その性能,故障等を管理するために考えられた概念であり,塾,病院,映画館等の現実世界における様々な場面を,通信を利用するネットワ-ク(以下NWと呼ぶ)の世界に写像するための環境を提供する.本稿では,マルチメディア時代の通信,特に企業活動に着目した要求条件を明らかとし,それに基づき,コミュニティを定義し,コミュニティのモデル及び管理機構を提案する.更に,サ-ビスプロビジョニング及びサ-ビス制御へのコミュニティの適用例を示すことにより,コミュニティのモデル及びその管理機構の有効性を立証する. |
抄録(英) |
A "community" is an environment for service provisioning which maps various situations in the real world onto virtual spaces on a network. Some examples of situations are attending a seminar, having a meeting in a consulting room, and viewing a movie in a cinema theater. In this paper, we first give requirements for the coming multimedia era, and describe the concept of "community". Next we propose a model from this concept and a mechanism for administering these "communities". Finally, we present an example application of this mechanism for service provisioning and service control to prove the effectiveness of this model. |